11. Van Bruce Bay naar Greymouth, vóór de regen - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Marjolein Urk - WaarBenJij.nu 11. Van Bruce Bay naar Greymouth, vóór de regen - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Marjolein Urk - WaarBenJij.nu

11. Van Bruce Bay naar Greymouth, vóór de regen

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

02 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Greymouth

2/3.
Helaas vandaag alweer weg van Mahitahi lodge, de lodge met de perfecte gastvrouw! Elk detail klopt, alles was verzorgd. So long Jacqui en John!
We hebben meerdere activiteiten op het programma staan, naast een vrij lange rit.
De 1e stop is bij Okarito, Rein doet daar in zeven haasten de Trig track, een berg op. Er staat anderhalf uur voor, maar mèt foto en film is Rein in ruim een uurtje terug.....

De 2e stop is op aanraden van Jacqui, Hokitika gorge (kloof). Het ligt een eind van de weg, maar de wandeling is lekker kort, en het uitzicht schitterend. Wat kan blauw toch mooi blauw zijn! Check de foto's.

We nemen even de tijd om Hokitika zelf te bekijken. Best een leuk plaatsje, wel aardig toeristisch. We slaan wat eten voor de avond in bij de New World (supermarktketen).

Dan rijden we door naar Greymouth. Omdat we wel zien dat er zeer dreigende wolken achter ons aan komen (èn omdat de weersvoorspelling voor morgen slecht is), rijden we toch nog maar even door om de pancake rocks met zon te zien. En dat lukt wonderwel. Mooi natuurfenomeen, en dat nog aan die prachtig blauwe Tasmaanse zee.

Bij mij is het licht wel uit intussen, maar Rein doet nog even de Truman track, naar een mooi strandje aan de Tasmaanse zee, met overhangende rotsformaties waar water vanaf sijpelt.

Moe maar voldaan komen we aan bij Breakers, onze lodge. We hebben de beste kamer, met direct uitzicht op zee, op de etage! Wow!
We zien nog nèt de zon ondergaan, de wolken in, dat dan weer wèl...
En dan blijkt hoe ontzettend vèr de service van Jacqui (van onze vorige b&b) gaat: ze heeft de eigenares van deze b&b, Jan, gebeld over mij en mijn rare opgeblazen buik, zodat deze rekening met me kan houden (glutenvrij, vers fruit en als het mogelijk is een Bowen-therapeut voor me vinden)! Zoiets echt nog nóóit meegemaakt!

Als we een klein half uurtje binnen zijn, begint het te regenen. Alles nèt op tijd voor mekaar....... :))

  • 02 Maart 2015 - 19:58

    René:

    Ha Marjolein (en Reinder),

    Leuke verslagen hoor. Jammer dat je niet 100% fit bent, maar je ziet nog genoeg denk ik.
    Ooit, in het post-BBIT tijdperk, wil ik ook eens van dichtbij zien waar jullie nu zijn ...

    Hier alles goed. Groeten van allemaal uit Leiden.

    R.

  • 02 Maart 2015 - 20:11

    Toussaint:

    Mooi verslag, klinkt als een prima vakantie ondanks jouw klachten. Groeten aan Rein , wijnpassen wel op de winkel hier.

  • 02 Maart 2015 - 20:11

    Sandra Bakker:

    Hi Mar en Rein! Wat leuk om jullie verslagen steeds te lezen en wat een mooie foto's! Geniet er maar van, hoop dat je buik zich goed houdt..

    Groet, Berend, Renate, Rick en Sandra

  • 02 Maart 2015 - 22:22

    Helma Ruiters:

    Wat kun je bij de Pancakerocks mooi alle lagen zien. Zo te zien afzettingen van duizenden, zo niet miljoenen jaren.
    Laag voor laag opgebouwd.
    Marjolein heb je nog naweeën gehad van de iets te lange klim of merk je dat je wat meer energie krijgt? Dat alles precies klopt is voor mij een teken dat je intuïtief bezig bent.
    Ik heb nog nooit van een Bowen therapeut gehoord. Ik ga het opzoeken. En was er een? Fijn dat er goed voor je gezorgd wordt en wat heeft Rein een goede conditie.
    Liefs Helma

  • 03 Maart 2015 - 17:17

    Roland:

    Hallo Marjolein en Rein,
    Leuk je verslag steeds te lezen. Temeer daar ik ook deze zelfde tocht heb gemaakt.
    Morgen richting lake Rotorua en lake Rotoiti denk ik en dan moeten jullie echt naar Abel tasman national park, te starten in Motueka. Hopelijk ben je dan fit genoeg om te lopen naar bijv Apple bay. Kan trouwens ook per bootje. Was voor ons een hoogtepunt van de reis. Waarschijnlijk hebben jullie daar ook veel mooier weer. Dan de kaatste dagen. De Westcoast is natuurlijk niet voor niets zo groen en bemost. In Picton moet je tijd nemen om het museumpje daar te bezoeken. Geeft een leuk beeld van de Maori's zoals die ca 250 jaar geleden daar nog in het stenen tijdperk leefden.
    Veel reisplezier....

  • 03 Maart 2015 - 19:15

    Gwen:

    WoW weer geweldige foto's. Wel een super druk programma,
    gaan jullie nog ergens paar een dagen relaxen?

  • 04 Maart 2015 - 05:39

    Marjolein:

    Hoi allemaal.
    Morgenochtend om een uur of tien staat het volgende verslag er pas op. Mits de website het dan doet, want ik krijg hier een melding dat het verslag-gedeelte "under construction" is.
    Roland, we gaan wel naar Abel Tasman, maar zitten nu eerst in Kaikoura voor het zwemmen met dolfijnen. En hier is het weer ook prima :)
    Dank voor al je tips, we gaan zien of we Apple bay kunnen doen. Ik dan ws per bootje.....

    Gwen, we verblijven drie nachten in Kaikoura, en dus hebben we een prima relaxmoment "as we speak".

    Helma, ik voel me niet beter na een (voor mij) grote inspanning. In mijn hoofd wèl, omdat ik wel een beetje kick op de ervaringen. Of soms trots ben dat ik een kwartiertje kon lopen, omdat ik zelf weet hoe zwaar dat voor me is. Ik haal elk greintje positiviteit er wel uit, dat is bij mij in goede handen ;D

    Groeten aan allen en bedankt voor jullie lieve reacties!

  • 04 Maart 2015 - 20:07

    Watze En Jessica:

    Hoi Rein en Marjolein,

    Prachtige foto's......Veel plezier en Marjolein rustig aan en beterschap.

    Groetjes Watze en Jessica

  • 06 Juni 2015 - 21:57

    Conny Halter:

    Hallo Marjolein,

    Ik ben zo vrij te reageren op je stukje. Wij zijn in 2012 in nz geweest en gaan dit jaar weer in november. De loopvogel die je hebt gefotografeerd is een weka. Hij heeft iets weg van een kiwi maar dan net anders. wij hadden ze ook op het Noorder eiland bij de camper lopen. Ik lees veel verslagen van mensen die geweest zijn om ideetjes op te doen voor onze tweede trip. Vorige keer alleen op het Noorder eiland geweest nl. groeten Conny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Account van Reinder en Marjolein van Urk, woonplaats Terschelling.

Actief sinds 07 Feb. 2015
Verslag gelezen: 716
Totaal aantal bezoekers 16323

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 24 Maart 2015

Nieuw Zeeland 2015

Landen bezocht: