29. Bay of Islands per boot. - Reisverslag uit Opua, Nieuw Zeeland van Marjolein Urk - WaarBenJij.nu 29. Bay of Islands per boot. - Reisverslag uit Opua, Nieuw Zeeland van Marjolein Urk - WaarBenJij.nu

29. Bay of Islands per boot.

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

20 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Opua

Vrijdag 20/3.
In principe hebben we een vrije dag. Het weer zal prachtig worden, zo is ons voorspeld. We besluiten ons te laten rondvaren in de Bay of Islands, op een speciaal daarvoor bestemde boot.

Het blijkt een schot in de roos. We zien weer dolfijnen, ditmaal de "bottlenose", een grote dolfijnensoort. En we varen naar de "hole in the rock", een vrij smalle opening in een rots waar de zee best ruig is.
Plots besluit de kapitein er onderdoor te varen. Het voelt een beetje als een achtbaan. Je weet niet precies wat er gaat gebeuren, het is een beetje gevaarlijk en dus leuk.
Natuurlijk lukt het hem prima om erdoorheen te komen zonder ook maar in de buurt van de rots te komen.

We krijgen een uitstekende indruk van de Bay of Islands. Een aantal kleine eilandjes zijn zelfs gekocht door superrijke mensen! Één ervan beschikt bv. over twee helicopters, meerdere jetboats, een tunnel op zijn eiland en alles wat je je maar wensen kunt!
Halverwege mogen we zelf drie kwartier een van eilanden op. Rein klimt meteen naar het hoogste punt en heeft zo een prachtig overzicht......

Na terugkomst voel ik me best redelijk en we besluiten (voor de tweede keer in de hele vakantie) dat we maar eens een keertje uit eten moeten. We komen terecht in "The Wharf", een tapas/steengrill restaurant. Lekker mager eten, en het bekomt me niet eens zo slecht. Natuurlijk gaat minstens 3/4 naar Rein maar die heeft daar nog steeds geen problemen mee ;D

Na het eten staat ons nog één kort wandelingetje te wachten. Gedurende ons verblijf hier kijken we al dagen neer op een jong mangrovebos, waar een boardwalk doorheen loopt. Nú is het moment om daar even overheen te lopen. Zo gezegd zo gedaan. Categorie supermakkelijk en superkort, mèt bankjes om evt te rusten onderweg. We komen in een wereld die we nog niet kenden. Interessant en indrukwekkend.

We zijn net op tijd "thuis" voor de zonsondergang. En zo komt ook aan deze, zonovergoten dag, een einde. Morgen trekken we weer verder, nog een paar daagjes!

• 20 Maart 2015 - 10:13

Christa:

Hoi Marjolein en Rein!
    Wat heerlijk om elke dag jullie verslag te lezen. Even ontsnappen uit de werkelijkheid hier:-)
    Wat een prachtige reis en bijzondere dingen maken jullie mee. Ik kijk 's ochtends eerst op de IPad of er weer een reisverslag van jullie is... Deze reis kan zo op ons lijstje "To Do" Goed om te lezen dat Marjolein wat heeft kunnen eten. Pas goed op jezelf en geniet nog lekker de laatste dagen.
    Groeten! Christa.

• 20 Maart 2015 - 13:00

Sandra Bakker:

Jeetje wat een mooie foto's ook weer. Ik denk dat ik maar alvast begin met sparen, lijkt me een hele mooie reis!

• 20 Maart 2015 - 21:22

Marjolein:

Bedankt voor jullie lieve reacties! Het is inderdaad een superreis. De mens zit zo in elkaar dat de mindere puntjes (mijn gezondheid en misselijkheid etc) zullen vervagen en dan blijft er helemáál een supermooie herinnering over!
    We zitten er zelf ook al aan te denken om misschien nog een keer te gaan....... en dan niet meer in die peperdure maar schitterende b&b's, maar met een camper. Dat moet schelen in de kosten. Maar er is nog zóveel dat we willen zien/doen hier!
    Hoe dan ook, iedereen die ooit naar NZ wil, kunnen we helpen met onze ervaringen. En dan kruipen we stiekem in jullie koffer ;D

Tot later!

• 22 Maart 2015 - 16:42

Helma Ruiters:

Hallo Marjolein en Reinder,
    Omdat ik veel van huis was loop ik wat achter met mijn reacties, zelfs met het lezen van de blogs maar nu komen er reacties achter elkaar.Wat een positief geluid dat je na afloop superfijne herinneringen zult overhouden. Geweldig! Zijn dat ruwe stenen op foto 2. Zijn jullie nog wel eens in de zee geweest na het dolfijnenzwemmen?
    Ik hoop het nog wel eens te horen uit jullie monden!
    Geniet nog van de laatste dagen.
    Helma