5. De Milford Sound road - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Marjolein Urk - WaarBenJij.nu 5. De Milford Sound road - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Marjolein Urk - WaarBenJij.nu

5. De Milford Sound road

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

24 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Dag 5, dinsdag 24/2. Verkennen van Milford Sound Road.

Deze dag gebruiken we voor het bekijken van de omgeving van Milford Sound. Milford Sound is een Fjord, het bekendste en meest toeristische van Nieuw Zeeland. Wij zullen morgen met een boot de Doubtful Sound afvaren, dus een boot pakken we nu niet. Veel te druk hier!
We zorgen dat we een beetje laat zijn en beginnen de weg af te rijden. Er zijn maar liefst 32 verschillende (verbluffend mooie) gebieden waar je weer een x-aantal wandelingen kunt doen. Er moet dus gekozen worden.
In verband met mijn hele slechte conditie en mobiliteit, kiezen we voor meerdere, relatief korte stops met kleine wandelingetjes (5 tot 20 minuten).

Dat blijkt een schot in de roos. Niet alleen zie je hierdoor veel meer verschillende natuurfenomenen, ook kan ik vrijwel overal meekomen. Af en toe blijf ik in de auto en rent Rein even heen en weer.
Zo zien we o.a.
- Een soort sprookjesbos, met alle bomen volledig bedekt met mos.
- Mooie open valleien.
- Spiegelgladde meertjes, waarin een hele bergketen zich spiegelt.
- Beekjes met groen/blauw snelstromend water.
- Prachtige uitzichtpunten.
- En niet te vergeten een grote hoeveelheid watervallen.
Dit alles is gelegen in het enorme regenwoud-gebied, dus supergroen, af en toe nat, en zuiver en geurend als de mossen die er overvloedig zijn!

Aan het einde van de road is het begin van de fjord Milford Sound. Omdat we daar zo laat zijn (17:00) is het er opvallend rustig. Wat een rustgevende omgeving. Even geen Chinezen om je heen (het zijn voor hen de vrije dagen rond het Chinese nieuwjaar, dus het stikt ervan!) geen gillende toeristen, alleen de rust en stilte en de heerlijke zuivere geur van de Sound.
Het enige wat echt vervelend is in deze prachtige omgeving, zijn die nare sandflies. Dat zijn vliegjes net iets groter dan fruitvliegjes, die heel hard kriebelen, èn prikken tenzij je ingesmeerd bent. Dus ook al ben je ingesmeerd, ze komen toch op je huid kriebelen. Als je je heel rustig houdt komen er minder. Maar dat is lastig want ze kriebelen zo...... :s

Het was een topdag! En zoals onze gewoonte lijkt te worden komen we weer na achten op ons "thuis" adres aan.

Tot de volgende keer. Morgen zijn we twee dagen onbereikbaar, want dan varen we in the middle of nowhere, de Doubtful Sound af.

• 24 Februari 2015 - 22:35

Marian:

Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan in deze korte tijd. Heel leuk om te lezen! Nog heel veel plezier en lekker genieten!

• 25 Februari 2015 - 12:54

Helma Ruiters:

Het verslag van de Milford Sound Road is nu goed doorgekomen. Fijn voor jullie en fijn voor ons, lezers.Zo te lezen doen jullie de reis op jullie eigen manier en tempo. Als er consensus is is dat toch helemaal prima.Nieuw Zeeland blijkt een zeer geliefd vakantie-oord te zijn maar het is groot genoeg om de rust te vinden.
    Tot de volgende keer. Beterschap, ik zal aan je/jullie denken 19.00 uur Nederlandse tijd. Helma

• 26 Februari 2015 - 20:38

Jessica:

Wat een prachtige foto,s en verhalen....Ik hoop dat je je weer wat beter voelt Marjolein...
    Veel plezier en genieten maar.
    Groetjes van ons allemaal.