4. Naar de "Fiordlands" - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Marjolein Urk - WaarBenJij.nu 4. Naar de "Fiordlands" - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Marjolein Urk - WaarBenJij.nu

4. Naar de "Fiordlands"

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

24 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Manapouri

Dag 4, maandag 23/2. Naar de Fiordlands.

Dit is een reisdag. Van Lake Tekapo moeten we helemaal naar de Fiordlands, naar Manapouri. Maar Reinder zou Reinder niet zijn als hij niet wat leuke tussenstopjes had bedacht!

Met lunchtijd stoppen we bij de Clay Cliffs, een klein gebiedje met zeer bijzondere en vooral ook bijzonder gekleurde rotsformaties. Bekijk de foto's en oordeel zelf. Een echte verrassing, al laat de zon zich nog niet zien daar.

Na een lange rit verder stoppen we voor de tweede keer. Dit keer bij een hele oude mijnwerkersnederzetting. Ook een gave stop, je kan goed zien hoe de mensen hun huisjes hebben gebouwd. De omgeving is licht heuvelachtig, droog, doet nog het meeste denken aan de steppen.....En de zon is daarbij inmiddels zó overvloedig aanwezig dat wij beiden een Arizona-gevoel krijgen. Heerlijk!

De rest van de rit valt qua lengte wat tegen, zodat we laat aankomen bij ons b&b. Ditmaal is dat een huis dat voor Nieuw Zeelandse begrippen stokoud is. Het is uit 1889, en het is neegezet door de overgrootvader van de huidige eigenaar. Al die jaren dus in de familie gebleven.
De inrichting is zoveel mogelijk hetzelfde gehouden als in die tijd. Dus eigenlijk slapen we twee nachten in een museumpje :-)), erg leuk en bijzonder. En de gastheer is zoals steeds weer super! Nieuw Zeelanders zijn niet van die Amerikaanse "uitbaters" die vooral uit zijn op zoveel mogelijk geld verdienen. Ze zijn relaxed, en gepassioneerd in wat ze doen en doen het daarom zo verschrikkelijk goed. Dat is heerlijk verfrissend :D

• 24 Februari 2015 - 22:18

Bri:

Wat leuk om te lezen (ook de vorige verslagen!). En de foto's spreken voor zich. Prachtig!
    Ik wens jullie nog heeeel veel van die mooie tochtjes en plaatsen!

Groeten van een fris Terschelling.
    Bri

• 25 Februari 2015 - 10:08

Jan Van Der Veen:

Milfourd Sound, absoluut een hoogtepunt. Alleen de rit ernaartoe is al een attractie! Ook nog een cruise gemaakt?

• 25 Februari 2015 - 13:07

Helma Ruiters:

In omgekeerde volgorde! Nu dus de Fjordlands.
    Wat een schitterende foto's vooral nummer 16 Milfourd Sound.Op foto nummer 12 zie ik rechtsachter aan/in het water een enorm bemost rotsblok in de vorm van een enorm dier. Zien jullie dat óók? Geweldig.
    Groetjes. Helma